سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 10
کل بازدید : 9321
کل یادداشتها ها : 48
خبر مایه



این روزها در محافل مختلف برای کسب‌وکارهای مختلف صحبت از دیجیتال مارکتینگ زیاد به میان می‌آید. در این بازار آشفته هرکسی با گذراندن یک دوره آموزشی خود را دیجیتال مارکتر می‌داند و شومن‌های دیجیتال مارکتر به وفور دیده می‌شوند.
اما واقعا متخصص دیجیتال مارکتر کیست؟

قبل از پاسخ به این سوال بد نیست نگاهی به مقاله‌ای که قبلا در مورد متخصص نوشته‌ایم نگاهی بیندازید. بعد از درک واژه متخصص و اینکه یک متخصص 5 هزار ساعت (حدود 10 سال) باید در آن حوضه کار کرده باشد متوجه می‌شویم که نباید به هرکسی متخصص گفت!
دیجیتال مارکتینگ
حالا ویژگی‌های یک دیجیتال مارکتر را بررسی می‌کنیم:

یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید در حوزه‌های زیر علاوه‌بر دانش بتواند کار اجرایی کند:

1- پیاده‌سازی استراتژی دیجیتال مارکتینگ

2- طراحی وب‌سایت

3- سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت

4- بازاریابی اینترنتی

5- ایمیل مارکتینگ

6- بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

7- افزایش بازدیدکننده

8- اجرای تبلیغات کلیکی

متخصصان دیجیتال مارکتینگ برای ایجاد کمپین‌های موثر بازاریابی آنلاین و تبدیل اهداف کسب‌وکار به کمپین‌های بازاریابی موفق نیز فعالیت می‌کنند.
آن‌ها در ارزیابی نیازهای بازار مصرف‌کننده مهارت دارند و خواسته‌ها و انتظارات مشتریان را درک می‌کنند. اصول بازاریابی و چگونگی برنامه‌ریزی و داشتن توانایی برای مدیریت زمان را می‌دانند. به این مسئله کاملا واقفند که چگونه یک استراتژی بازاریابی را برنامه‌ریزی، ایجاد و پیاده‌سازی کنید.

علاوه‌براین در روند بازایابی فعلی از جمله جدیدترین تغییرات گوگل و الگوریتم‌های آن دانش بروزی دارند و ده‌ها تخصص دیگر .

یکی از مهم ترین ویژگی های که در سال های آینده باید به آن تسلط داشته باشید، آنالیز و تحلیل پشت صحنه فعالیت های بازاریابی اینترنتی است.

یک دیجیتال مارکتر حرفه ای باید بتواند با استفاده از ابزارهای مختلف یا ترکیب آنها با هم تحلیل ها و پیش بینی های کلیدی در مورد روندها و نیازهای کسب و کار اینترنتی در حوزه بازاریابی ارائه کند، قدرت دیجیتال مارکتر حرفه ای در ارزیابی و ارائه ترفندها و مسیرهای متنوع و کلیدی برای بازاریابی است.

با این تفاسیر نتیجه می‌گیریم که متخصص دیجیتال مارکتیگ شغلی است که نیازمند مجموعه‌ای از تخصص‌ها و مهارت‌های کلیدی است و عنوانی نیست که بتوان به هر شخصی نسبت داد، بنابراین گول شومن‌های دیجیتال مارکتر را نخورید و در انتخاب یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای دقیق و هوشیار باشید.

در اینجا پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم به استخدام دیجیتال مارکتر گرفته‌اید حتما نگاهی به مقاله 6 عامل ضروری برای استخدام مسئول دیجیتال مارکتینگ بیاندازید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ